ІМОВІРНІСНИЙ РОЗПОДІЛ ДОВЖИН ТРІЩИН В ЗАКЛЕПКОВИХ ЗЄДНАННЯХ АВІАЦІЙНИХ КОНСТРУКЦІЙ ПРИ БАГАТООСЕРЕДКОВОМУ ПОШКОДЖЕННІ
Ключові слова:
багатоосередкове пошкодження, заклепкове з’єднання, втомна тріщина, ріст тріщин, розподіл довжини тріщин, коефіцієнт інтенсивності напруженьАнотація
При циклічному навантажуванні конструкцій літаків у заклепкових з'єднаннях утворюються та розповсюджуються тріщини втоми, що може привести до зниження залишкової міцності та раптового розповсюдженого руйнування. Ініціатором такого руйнування може бути багатоосередкове пошкодження. Особливістю даного виду пошкодження є відносно мала довжина тріщини для досягнення граничного стану, за який приймається руйнування хоча б однієї перемички заклепкового з’єднання. Для його опису використовуються статистичні методи. Оскільки довжина тріщини обмежується відстанню між сусідніми отворами, для прогнозування граничного стану необхідно мати розподіл розміру втомних тріщин. У роботі показано, що цей розподіл можна отримати на базі розподілу напрацювання до утворення тріщини та з врахуванням залежності довжини тріщини від числа циклів.
Посилання
Метод определения соответствия к АП-25.571 Обеспечение безопасности конструкции по условиям прочности при длительной эксплуатации // Минтранс. – 1996. − C. 29.
Авиационные правила. Ч.25 Нормы летной годности самолетов транспортной категории // Летно-исследовательский ин-т им. М.М. Громова. – 1994. − C. 321.
McGuire J., Foucault J. Recommendations for regulatory action to prevent widespread fatigue damage in the commercial airplane fleet: a report of the AAWG (Final Report) // Airworthiness Assurance Working Group. – 1999. – P. 162.
Yang J-N., Trapp W.J. Reliability Analysis Of Aircraft Structures Under Random Loading And Periodic Inspection // AIAA Journal. – 1974. – Vol. 12. – No. 12. – P. 1623 - 1630.
Dowling N.E. Mechanical Behavior of Materials // Prentice Hall, Inc. (2nd edition). – 1999.
Handbook for Damage Tolerant Design / Fracture Mechanics and Fatigue Crack Growth Analysis software tool. Section 3.2: Equivalent Initial Quality. – 2010. – P. 3.2.1 - 3.2.11.
Rambalakos A., Deodatis G. Non-periodic inspection of aging aircraft structures. // Proc. 9th Joint FAA/DoD/NASA Conf. on Aging Aircraft (Atlanta, GA, March 6-9). – 2006. − P. 1 - 18.
Cavallini G. A probabilistic approach to fatigue risk assessment in aerospace components // Eng. Frac. Mec. − 2007. − V. 74. – N. 18. – P. 2964 – 2970.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому збірнику.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в цьому збірнику (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому збірнику.
3. Політика збірника дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).