ІМОВІРНІСНИЙ РОЗПОДІЛ ДОВЖИН ТРІЩИН В ЗАКЛЕПКОВИХ ЗЄДНАННЯХ АВІАЦІЙНИХ КОНСТРУКЦІЙ ПРИ БАГАТООСЕРЕДКОВОМУ ПОШКОДЖЕННІ

Автор(и)

  • С. Р. ІГНАТОВИЧ Національний авіаційний університет, Ukraine
  • В. С. КРАСНОПОЛЬСЬКИЙ Національний авіаційний університет, Ukraine

Ключові слова:

багатоосередкове пошкодження, заклепкове з’єднання, втомна тріщина, ріст тріщин, розподіл довжини тріщин, коефіцієнт інтенсивності напружень

Анотація

При циклічному навантажуванні конструкцій літаків у заклепкових з'єднаннях утворюються та розповсюджуються тріщини втоми, що може привести до зниження залишкової міцності та раптового розповсюдженого руйнування. Ініціатором такого руйнування може бути багатоосередкове пошкодження. Особливістю даного виду пошкодження є відносно мала довжина тріщини для досягнення граничного стану, за який приймається руйнування хоча б однієї перемички заклепкового з’єднання. Для його опису використовуються статистичні методи. Оскільки довжина тріщини обмежується відстанню між сусідніми отворами, для прогнозування граничного стану необхідно мати розподіл розміру втомних тріщин. У роботі показано, що цей розподіл можна отримати на базі розподілу напрацювання до утворення тріщини та з врахуванням залежності довжини тріщини від числа циклів.

Біографії авторів

С. Р. ІГНАТОВИЧ, Національний авіаційний університет

S.R. IGNATOVICH

В. С. КРАСНОПОЛЬСЬКИЙ, Національний авіаційний університет

V.S. KRASNOPOLSKII

Посилання

Метод определения соответствия к АП-25.571 Обеспечение безопасности конструкции по условиям прочности при длительной эксплуатации // Минтранс. – 1996. − C. 29.

Авиационные правила. Ч.25 Нормы летной годности самолетов транспортной категории // Летно-исследовательский ин-т им. М.М. Громова. – 1994. − C. 321.

McGuire J., Foucault J. Recommendations for regulatory action to prevent widespread fatigue damage in the commercial airplane fleet: a report of the AAWG (Final Report) // Airworthiness Assurance Working Group. – 1999. – P. 162.

Yang J-N., Trapp W.J. Reliability Analysis Of Aircraft Structures Under Random Loading And Periodic Inspection // AIAA Journal. – 1974. – Vol. 12. – No. 12. – P. 1623 - 1630.

Dowling N.E. Mechanical Behavior of Materials // Prentice Hall, Inc. (2nd edition). – 1999.

Handbook for Damage Tolerant Design / Fracture Mechanics and Fatigue Crack Growth Analysis software tool. Section 3.2: Equivalent Initial Quality. – 2010. – P. 3.2.1 - 3.2.11.

Rambalakos A., Deodatis G. Non-periodic inspection of aging aircraft structures. // Proc. 9th Joint FAA/DoD/NASA Conf. on Aging Aircraft (Atlanta, GA, March 6-9). – 2006. − P. 1 - 18.

Cavallini G. A probabilistic approach to fatigue risk assessment in aerospace components // Eng. Frac. Mec. − 2007. − V. 74. – N. 18. – P. 2964 – 2970.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-16